piątek, 31 maja 2013

# 14. Owsianka w ptasim mleczku

W ciągu 2 tygodni waga spadła 4kg. Nie wiem jak to możliwe. Zwiększam kcal, ćwiczę mniej.
Miałam przytyć, świetnie mi idzie!

Ptasie mleczko:

  • dowolna galaretka (lub tak jak ja: łyżeczka żelatyny, 1/4 łyżeczki kwasku cytrynowego, aromat waniliowy)
  • 250ml wody
  • 200ml kefiru
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki otrąb
  • dowolne owoce (u mnie gruszka i borówki amerykańskie) UWAGA! Do tej owsianki nie nadaje się ananas i kiwi, bo galaretka nie stężeje w ich obecności!
Galaretkę lub jej zamiennik rozpuścić w zagotowanej wodzie, odstawić żeby stygła
W tym czasie wlać kefir do miksera, posłodzić i cały czas miksować. Gdy galaretka ostygnie powoli dolać ją do kefiru. Wlać do słoiczka, odstawić do lodówki.
Płatki i otręby namoczyć w wodzie (lub ugotować w wodzie) tak, aby nie były zbyt ,,papkowate".
Gdy kefir zaczyna powoli tężeć (po ok 1h) wsypać do niego pokrojone owoce i owsiankę, wymieszać. 
Odstawić do lodówki na noc, rano cieszyć się deserem! :)

12 komentarzy:

  1. Nigdy bym na to nie wpadła. Musi smakować wyśmienicie. <3 Uwielbiam ptasie mleczko a owsiankowe...to już mistrzostwo

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł na gorące dni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie,
    zauważyłam, że masz kilka baenrków z innych str. na swoim blogu. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl.

    Już ponad 1200 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko, sama nazwa mnie urzekła <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wygląda, dawno już nie jadłam borówek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. owsianka z galaretkę -genialne !!

    OdpowiedzUsuń
  7. jem więcej i chudnę - chciałabym mieć takie problemy ;) śniadanko idealne - oryginalne, niemonotonne i zapewne przepyszne! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Matko 2 tygodnie i 4 kg!? Oo
    Ja tam bym 4 kg i więcej w tydzień przytyła. WYSTARCZY CHCIEĆ I JEŚĆ WSZYYSTKO!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ten sam problem ale niestety w mniejszym okresie czasu ;< a jeść jem, ćwiczę a tu o... A ten pomysł jest genialny, jak tylko będę miała chwilę to przygotuje sobie na leniwe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny pomysł na śniadanie lub na deser :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Kamila.

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja jestem gruba, i staram sie jesc i cwiczyc i nic stoi w miejscu co to za pech zyciowy :P a moglabym chciec twoj spadek a ty moj tluszczyk haha

    OdpowiedzUsuń